Werkwijze 2
Stel u krijgt een pakketje thuisgestuurd door PostNL en u weet van niets. Het pakketje staat wel op uw adres maar de naam klopt niet, tenminste de achternaam.
Waarschijnlijk denkt u dan dat iemand per ongeluk een fout adres heeft ingevuld.
U legt het pakketje weg en wacht gewoon af of het weer opgehaald wordt door de besteller.
En inderdaad later die avond wordt u opgebeld door een onbekende die beweerd dat er een pakketje verkeerd bezorgd is en dat diegene dat komt ophalen.
Als die persoon langskomt geeft u het pakketje mee en denkt dat alles goed is zo.
Helaas is het dan ook zo dat u een paar weken later een brief in de bus krijgt, of een email met het verzoek om het pakketje te betalen.
U belt naar PostNL die natuurlijk van niets weet. Logisch want die heeft alleen maar het Pakketje bezorgd. De winkel die de rekening heeft gestuurd ziet dat het Pakketje is afgescant door de bezorger en wacht dus op de betaling.
U bent slachtoffer geworden van Pakketfraude en het wordt nog een hele toer om te bewijzen dat u het Pakketje niet meer in uw bezit heeft.