Om te onthouden
Als u de "rechtmatige" eigenaar aan de lijn hebt zeg dan gewoon dat u het pakketje al terug hebt gestuurd omdat het niet voor u bestemd was. Meestal is dat voldoende. Soms zijn ze zo brutaal om als PostNL medewerker aan de deur te komen om het Pakketje op te halen. De fraudeur of een handlanger is dan verkleed als bezorger van PostNL. Let op! PostNL medewerkers komen alleen op afspraak een Pakketje terug halen. Dat is dan niet een uur van tevoren maar vaak een dag of langer. En alleen als u telefonisch of via email een afspraak hebt gemaakt. Dan krijgt u daar eerst een tijdsindicatie van via bijvoorbeeld een email of SMS.
Weiger het pakket Of stuur het terug naar de afzender
Stuur natuurlijk wel het Pakketje alsnog terug naar de winkel en stel deze op de hoogte van het voorval. Stuur ook een bericht naar Riverty, het vroegere afterpay met hetzelfde verhaal. Of heeft u liever op een andere manier contact dan moet u even kijken op www.afterpay.nl