Veelgestelde vragen

Hieronder vindtt u de vragen die het meest aan ons gesteld zijn in de afgelopen jaren.
Lees voor

Wat doen jullie niet?

Wij helpen met elk computerprobleem, maar er zijn een aantal dingen waarbij we u niet kunnen of mogen helpen. Die zijn: Het installeren van Software met een Crack.
Het installeren van Apps die worden gebruikt voor Ziekenhuizen, DigiD, en de Belastingdienst.

Wat doen jullie wel?

Heel veel: Hulp bij Computerproblemen. Hulp bij Mobiele problemen (Android) Hulp bij aanschaf nieuw systeem. Hulp bij Office programma's. Hulp bij aangifte fraude bij de Politie. Hulp bij aangifte oplichting bij de Politie. Hulp bij installatie. Hulp bij het opschonen van de computer. enz enz

Waarom is jullie hulp gratis?

Wij zijn een non profit organisatie en willen ook vooral mensen helpen die slecht ter been zijn of de weg in de digitale wereld niet goed weten. Wij sparen zo uw geld uit. Ook omdat de Overheid te kort schiet bij het helpen van deze groep.

Is Hansacom betrouwbaar zoals Student aan huis?

Hansacom is niet vergelijkbaar met organisaties zoals Student aan huis of Uw computerstudent aan huis. Het verschil zit hem in de kundigheid. Hansacom werkt alleen met professionele afgestudeerde IT specialisten die jarenlang, en nog steeds studeren om bij te blijven met de hedendaagse vooruitgang. Ook hebben zij allemaal een VOG (verklaring omtrent gedrag) dat u op aanvraag kunt inzien.

Komen jullie ook aan huis?

Nee, wij komen niet aan huis. De hulp die wij bieden is alleen online en altijd gratis

Ik heb hulp aangevraagd moet ik jullie bellen?

Zoals gezegd is onze hulp gratis, dus u hoeft ons niet te bellen. Als u een afspraak maakt met ons dan bellen wij u. Ook voor beeldbellen hoeft u niet te bellen maar bellen wij u.

Ik heb privé dingen op mijn systeem staan moet ik die verwijderen?

De medewerker van Hansacom is niet geinteresseerd in uw privézaken, bovendien kijkt u mee, en kunt u aangeven welke map hij of zij niet mag inzien. Alle medewerkers hebben ook een absolute geheimhoudingsplicht. Mocht het zo zijn dat er ergens een wachtwoord ingevoerd moet worden dan moet u dit zelf doen. De medewerker van Hansacom zal nooit om uw wachtwoorden of inlogcode's vragen.